Brisbane - Sydney - Cobbitty

De volgende tekst staat al een week of 4 in m'n dingen-opschrijf-boekje. Mijn nederige excuses! Bij deze een flashback..

Vanaf de trainingsfarm vertrok iedereen met de bus naar een hostel in Brisbane, om nog 1 laatste avond samen te hebben. En dat hebben we gedaan. Bier en hamburgers. Hamburgers en bier. Chocoladebier, koffiebier, notenbier, etc, etc. Gedanst, gesjanst, pizza gegeten en ten slotte... Kwamen we er achter dat we geen andere kroegen meer binnen konden komen omdat een aantal (waaronder ik) hun ID waren vergeten. Oeps. Maar iedereen moest er toch weer vroeg uit. Dus chopchop, naar bed.

Het afscheid viel me zwaar. We zijn nog steeds druk aan het Whatsappen met mekander, maar toch. Geen liefdevolle ochtendbegroetingen meer. "You look like shit." "Shut up, fatty."

Het vliegtuig van Brisbane naar Sydney hoefde ik godzijdank niet alleen te overleven. Het gestuntelnmet bagage, etcetera, deed ik met Luca (Duits), Franziska (Duits) en Antoine (Frans). Op het vliegveld was een van de medewerkers zelfs zo vriendelijk om onze plaatsen te veranderen zodat we naast elkaar konden zitten. Top!

In Sydney namen we afscheid van Franziska. Mijn hostel was vlakbij die van de jongens, dus we spraken af onze spullen te dumpen en nog een drankje te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar biertjes in een hippe tent. Ik besefte me dat men in Sydney 'chique' uitgaat. Overhemden en weinig aan de fantasie overlatende jurkjes, enzo. Ik voelde me erg underdressed, met m'n spijkerbroek en afgedragen shirt. Na afloop heb ik de jongens doodgeknuffeld en ben ik alleen.. in m'n eentje.. superlonely.. naar m'n hostel gegaan om te gaan slapen. (Na nog heeeel even verdwaald te zijn geweest in die grote k*tstad en troostchocola te hebben gehaald bij een avondwinkel.)

Belinda, mijn employer, vertelde me via de telefoon dat ik die zondag mocht komen wanneer ik wilde, zodat ik Sydney nog even kon bekijken. Yes, please! Gauw uitgecheckt bij de/het (?) hostel, de trein naar Central gepakt, bagpack betaald laten beveiligen en ik was free to go. Mijn to-see-and-do-lijstje was simpel:

Sydney Opera House - Harbour Bridge - Botanic Royal Gardens - Op een terras schandalig lekker lunchen met een groot glas wijn.

Leuk rondje om the Opera House gelopen, met op de achtergrond de Harbour Bridge. Jeetje, dat zijn al 2 vinkjes in 1 klap. Vervolgens koers gezet naar de Botanic Gardens. Wat is dat vet, zeg! Nu ben ik een beeeetje een nature-freak, dus ik kon me heerlijk verwonderen over de exotische bloemen en bomen met ingewikkelde takkenstructuren (is dat überhaupt een woord?). De lunch had ik bij een vreetschuur ergens midden in de tuinen. Helaas geen glas wijn, wel vreemde vogels met enorme snavels die mijn fish&chips probeerden te stelen. Omnomnom. Rond 2 uur nam ik de trein naar Macarthur, waar ik opgehaald werd door Uncle Rob. Na ongeveer een half uur reden we Cobbitty binnen. Een paar minuten over een zanderig pad en daar was het; Cobbitty Equine Farm, McCarthy's Racing. Met op de achtergrond schitterende Australische heuvels. Ik ga er in ieder geval van uit dat ze Australisch waren. Heb het ze nog niet gevraad.

Reacties

Reacties

Wietske

Lieve Sanne. Wat fijn weer wat te lezen. Wat een auto ,lekker stoer. Mag jij hier zelf ook paardrijden ?mijn mail ontvangen ? Ik geniet van jouw berichten en foto,s
Lieve schat , geniet , liefs Oma.

Maxi-Me

Tooop !!!
Je vermaakt je wel hebben we al door.
Op naar je volgende verslag!

Ti

Klinkt weer als een boel avonturen!
X

Aukina

En toen werd je zeker gestoord ?
Of je wilt t spannend voor ons houden.. dat is je dan gelukt xx

Jamil

Leuke verhaaltjes Sanne!

Liefs van je maatje xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active