"Maar wat doe je allemaal op zo'n dag dan?"

, vroeg mijn tante. Naast het rondscheuren in ontzettend dikke wagens? Ja, naast dat. 3 woorden voor dat antwoord: The Dirty Jobs. Nee, grapje joh. Nah, is eigenlijk geen grapje. Als volgt beschrijf ik een gemiddelde werkdag.

Ergens tussen 05.00 en 05.59 uur gaat mijn wekker, die snoozet enthousiast nog een half uur door. Ik steek 1 been uit bed. Na nog een kwartier snoozetijd volgt de rest van mijn kadaver in een zeer ontspannen tempo. Ik kleed me aan en probeer om 06.00 buiten te zijn. Of 06.30. Of 06.45. Het ligt een beetje aan het weer en aan wat de rest doet. Het laidback sfeertje / De relaxte houding / Het lui-en-vadsig-varkens-gedrag is erg aanstekelijk. 

Ik loop regelrecht naar de kruiwagen, doe mijn oortjes in en met Awolnation - Sail (bijvoorbeeld) op de achtergrond, stort ik me op de slopende uitwerking van het uitmesten van +/- 50 stallen. Daarna schrob ik wellicht wat waterbakken en maak misschien wat tuig schoon. Tussendoor help ik met het zwemmen van de paarden en het van stal halen/op stal zetten. Rond 14.00 hebben we een pauze waarin we vaak in slaap sukkelen. Ik wel in ieder geval. 

Na de pauze halen we alle paarden van het land, voeren ze, ruimen de laatste dingen op en dan is het meestal wel op z'n eind. Na werk stap ik vaak in de auto om naar de winkels te gaan, of naar het zwembad, of om gewoon even te touren  (soms wil ik daar gewoon even weg). Ook kan ik met een biertje en een boek in de hangmat liggen, afhankelijk van het weer uiteraard. Ik ben niet heel erg close met m'n huisgenootjes. Dat geeft niks, want als ik daar standaard mee zou rondhangen, was ik dag in dag uit op de bank films aan het kijken. Godzijdank ben ik bijzonder getalenteerd in self-entertaining. 

De keuken durf ik mezelf toe te eigenen, want ik ben de enige die daadwerkelijk kookt. Hoe het mogelijk is dat de anderen met -letterlijk- elke dag MacDonalds of iets dergelijke zo slank blijven, blijft een vraag die ze zelf ook niet kunnen beantwoorden. 

Dit klinkt misschien allemaal een beetje alsof ik het hier niet naar m'n zin heb, of eenzaam ben. Dat valt allemaal reuze mee. Over een week ga ik hier voor een maandje weg, om met wat mensen van de trainingsfarm rond te reizen. Alle opgekropte gekke bekken, vreemde geluiden, schuine grappen, achterlijke danspasjes, sterke verhalen en knorren tijdens het lachen kan ik dan met zoveel energie aan deze te gekke mensen uitten dat ze me nog net niet terugsturen. Oh, en misschien ook iets met alcohol. Bah.

Reacties

Reacties

Wietske

Lieve Sanne. Wat een verrassing , na je telefoontje ook nog een verslag. Prachtig. Wat weer een mooie stijl.ga zo door en ben ik zeer benieuwd naar je volgende belevenissen.
Lieve schat : pluk de dag !,,
Groetjes en dikke kus Oma.

Maxi-Me

Gelukkig heb je al 100 foto's met sneeuw in NL ontvangen.
Wat een wereld van verschil!
Leuk vooruitzicht Mini-Me aankomende maand!
We volgen je verdere verslagen en verhalen!
???

Aukina

Hey ik ben een tante ? Haha
Leuk verhaal weer! Wanneer ga je precies weg ☃️☃️☃️☃️

Ti

Heerlijk! Een maandje Australië verkennen!
Rij voorzichtig (en links blijven rijden he!).
Have fun!

Annet

Ben zo benieuwd waar je straks heen gaat. Vergeet de blue mountains niet.

Dikke

Nice! Lekker 11 dec. Ik lees het nu pas. Ik geloof dat je het wel naar je zin hebt. Go Sanne go! Tot in de toekomst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active