Trainingsweek @ Springbrook Farm

Dus hier zit ik, met m'n dikke kont op een golfcaddy, in het laatste zonnetje van vandaag, bij m'n nieuwe baan, te denken aan de trainingsweek van vorige week. Eigenlijk had ik mezelf moeten verplichten elke avond wat op te schrijven, maar ik was steeds zo druk dat het erbij is ingeschoten.

(Zoooo er loopt ineens een soort duif voorbij met een onwijze retro kuif, haha!)

Dus, de week. Om te beginnen met het paardrijden. Die beesten brengen hun vrije tijd door in de bossen, worden met de quad naar de farm gejaagd, en dan moet je jouw paard er tussenuit zien te plukken. En die hebben niet altijd zin om gezadeld te worden. Vangen dus, vastzetten, borstelen, steentjes uit de hoeven, zadel erop, hoofdstel erom en klimmen maar. Ik reed op Ruby; een voskleurig paard met overeind staande manen. Een tof dier, lekker energiek. We reden over de meest steile paden in het bos. Overal losse stenen, laaghangende takken en smalle doorgangen. Ik besloot gewoon de teugels te laten vieren en haar het pad te laten bepalen. Vertrouw het paard. En wát was dát vet, zeg. Echt cool, en dat uitzicht.. Omdat paarden een stil vervoermiddel zijn, zagen we een hoop walibies wegrennen. Of springen. Kicken. Wel jammer van al die takken in m'n gezicht en bomen tegen m'n knieën. :)

Dinsdag maakten we kennis met de crossmotor, motorbike, stuntmotor, dirtbike, whatever. Oooooooooooooooh meeeeen! That rush! Ook daarmee het bos in, steile paadjes, losse stenen, etc, etc, etc... En maar harder, hè. Ik geef toe, een paar keer sloeg mijn hart een paar slagen over en dacht ik oprecht mijn nek te gaan breken. Maar, hey, ik leef nog, en alles zit er nog aan. En ik kon met gemak de jongens bijhouden. Dat is het belangrijkst. Toch? Toch??

Met de kettingzaag spelen, gut ja! Ik heb heel wat moorden op mijn naam staan. Het is ook zo leuk... NJEEEEEEEUW, weer een olijfboomtak. Die dingen zijn over 10 jaar ofzo pas weer zo groot, toch? Oeps. Lekker ook, al die houtsnippers in m'n bh, broek en schoenen. Fantastisch! Totdat de Duitser Luca en ik beseften dat we ook alles zelf moesten opruimen...

Woensdag was echt een speeldag. Motorbikes, tractors, quads, en dan zo hard mogelijk. Lunchtime, guys! Ja, lekker boeiend die lunch. Ga je met mij in de tractor boomstammen wegslingeren? Of jouw quad ruilen voor mijn motorbike, en dan racen tot de rivier? Heerlijk.

Fencing. Yes. Prikkeldraadhekken maken. Skitterend. Mooi hek, mooi gereedschap, skitterende schrammen.

Cattle. Zowel schapen als koeien. Bij de schapen was het een kwestie van beetpakken, de kop opzij draaien, op z'n kant duwen, voorpoten grijpen en hoppa, schaap onder controle. Eitje. Zo gedaan. Easypeasy. Ja, dat dacht ik ook toen het me werd uitgelegd. Maar ach, wat is er nou lekkerder dan de dag af te sluiten met een flink potje schaapworstelen?

Met de koeien was ook fantastisch. Het begon uiteraard met het binnenhalen, want de kudde liep in het bos. Ruby scherp draaien, aanspringen in galop en HIHA! Rondje om de kudde racen. Potjandosie, echt zo ziek. Vervolgens weer rustig door het bos, achter de koeien aanhobbelen. Ruby was lekker voorwaarts en begreep wat haar te doen stond. Op het open veld was het een samenwerking tussen de helft te paard, en de andere helft op de motorbike. Coooooool.

Navigation. Wat zal ik hierover vertellen.. Een deel ging met de auto, een ander deel (moi) op de motorbike. Een snelle uitleg over de kaart, uitleg over genoeg water drinken, uitleg over... Jaaahaaa ssshhht, die brommers springen niet uit zichzelf die rotsen op en af! En verder, adrenaline, stofwolken en een bonkend hart. Ik wil ook zo'n ding en zo'n bos thuis, man...

Driving de 4X4. Wooow, ja, dat was ook in het bos. In een Landcruiser, met achterin banken in de lengte, onmogelijke paadjes op en af. We rolden achterin soms letterlijk over elkaar heen. Seatbelt? What's that?


Ik kan de avonturen wel proberen uit te drukken in woorden, maar dat is simpelweg onmogelijk. Deze week zat zo boordevol indrukken, emoties, spanningen en plezier.. Foto's geven slechts indrukken. Onvergetelijk, net als de mensen met wie ik het mee heb mogen maken.

Reacties

Reacties

Mama

Zit hier met een heeeeel brede grijns te lezen... ge-wel-dig!!! You go girl!!!

Wietske

Fijn , weer een levensteken en hoe. Wat heerlijk voor jou ,maar ook voor ons om mee te beleven.
Lieve schat , groetjes Oma.

Maxi-Me

Skitterend verhaal!

Eric

Ben ontzettend jaloers .. gaaf !! Maar je praat wel tegen een echte cart, quad, snowscooter, hart in je keel high adrenaline-junk. Kan je daarom proefondervindelijk vertellen .. die dingen kunnen over de kop .. en hoe. Ga je niet vertellen het rustiger aan te doen (zou wel willen maar dan ben ik een beetje hypocriet) .. maar wel de tip : mocht het een keer fout gaan, hou altijd zicht op waar de quad (in de lucht) is en zorg ten koste van alles dat je hoofd niet geraakt wordt. Gaap ... en natuurlijk vooral genieten .. wat een ontzettend mooie tijd heb jij daar .. jaloers !

Aukina

Aaaah wat een leuk verhaal en de foto's zijn echt wel leuk, leuke verrassing als je thuis komt na drukke werkdag, het spannendste wat ik vandaag gezien heb is een vlieg, heeeel veeeel plezier daar down under ?

Elise

Seaaauuuuuu anders kom ik er even achter dat ik gewoon een paar blogs achterloop. Ik dacht daar krijg ik wel een melding van ofzo, maar dat werkt niet denk ik. Anyway, wat een avonturen joh! Eén grote speeltuin. En over je vorige blog, geen amandelcroissants was een grap toch? Als ik die zie eet ik er altijd 6. En ik wil ook alle chocola die ik gezien heb. En ook die Kitkat met 2 kleuren. Oke? Oke? Nou, byeeeee schaaaaat! Ik ga vanaf nu de hele tijd kijken of er weer wat nieuws op staat. Dikke kus van je grote zus!!! X

Annet

Ha ha ik loop ook een paar blogs achter. Te druk om steeds te kijken. Wat een avontuur. Genieten ervan. Xxxx

Aukina

Waar is Harm ?

daniël Baarslag

super nice die beschrijving! Was inderdaad een week om nooit meer te vergeten en nieuwe vriendschappen gemaakt voor het leven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active