De korte 4WD reis

Ma 18 dec

"Dag, iedereen. Ja, doei! Tot over een maand, daaag!"

Daar waren Elli en Floris, samen met 'Little Fucker'. Die naam hebben we de Toyota Prado uit 2002 later gegeven, toen bleek dat hij niet altijd zin heeft om te starten. Die maandag reden we gelijk door naar Sydney, met mij achter het stuur. Godzijdank, want ik was de enige met ervaring met links rijden, en had niet slechts 3 maanden m'n rijbewijs. Door Sydney rijden is geen feestje. Een soort Amsterdam, maar dan net iets erger, aan de linkerkant en rare stoplichten. Met de trein is 10X beter. Die avond geslapen in een motel in een gehucht.

Di 19 dec

Tijdens het shoppen in Sydney kwamen we gewoon Frenzy tegen, een bekende van de trainingsfarm! Zo'n grote stad... lekker een biertje gedaan. Daarna ontmoetten we een paar andere Duitsers en aten we met z'n allen bij een Duits restaurant. Flink wat gedronken en geslapen in hetzelfde hotel.

Woe 20 dec

De kater weggeslapen op Coogee beach en behoorlijk verbrand. Geslapen in een Bondi hostel in een kamer zonder airco. 's Avonds over Bondi beach gewandeld. De volgende dag las ik in de krant dat Hugh Jackman er die dag ook was. Wat?!?

Do 21 dec

Naar de 4-wheel-drive-winkel voor schandalig veel kampeerinkopen (slechts 3200 dollar voor Floris). Lunch gehaald bij Hungry Jacks (een soort Burger King). Naar de bioscoop geweest: Starwars! Ik was zo blij als een kind. Geslapen in een Ibis budgethotel.

Vrij 22 dec

Opnieuw naar de 4WD winkel. Tent op het dak laten zetten en alle aankopen geïnstalleerd. 's Middags meteen naar een natuurpark gereden om te kamperen. Supergaaf!! Tijden onze avondwandeling liepen we tussen hordes kangoeroes. En toen ik de volgende morgen buiten de tent gluurde, stonden er 6 aan de auto te snuffelen.

Zat 23 dec

Heerlijk rustig wakker geworden. We besloten naar Newcastle te rijden, maar kwamen onderweg in een soort oerwoud terecht. De auto moest zich bewijzen. Schitterende, ongerepte natuur. Een flinke tijd over bonkige, smalle paadjes gereden zonder iemand tegen te komen. Uiteindelijk de weg weer gevonden. In Newcastle even op het strand gelegen en daarna geslapen in een erg goed hostel. Heel klein en huiselijk.

Zo 24 dec

Vanaf Newcastle naar Byron Bay gereden, dat duurde 7,5 uur.. Ellenlange, slopende rit. Heel erg cool hippiestadje. Een leuke camping gevonden en 's avonds het stadje ingegaan. Tussen de hippies gedanst onder een grote boom op trommelmuziek. Hilarisch. Blote voeten, haren los, een fles wijn in de ene hand en de ander hoog in de lucht, voor een tijdje was er niks anders op de wereld. Yes!

Ma 25 dec

1e kerstdag op het strand doorgebracht. Ee werden de zee uitgeroepen omdat er een paar haaien in de buurt waren. Brrrr. Slangen en spinnen, geen enkel probleem. Maar haaien... wat een enge dingen zijn dat, zeg... We hadden een fantastisch plan om die avond onszelf netjes aan te kleden, lekker uit eten te gaan en daarna ergens wat te gaan drinken. Het weer sloeg echter bizar om. Een van de heftigste regen- en onweersbuien die ik ooit heb gezien. De auto zat vast aan de tent dus we konden nergens heen. We besloten er het beste van te maken en buiten rugby te spelen voor ons leven. Op blote voeten, in een short en hemdje in de stromende regen rondrennen klinkt idioot, maar was heel erg... satisfying. We eindigden in de auto met wijn, bier en bezorgpizza. Niet een kerst volgens de planning of volgens het boekje, maar het had z'n ongekende charmes.

Di 26 dec

Terugrit naar Sydney was vreselijk. Ontzettend noodweer. Elli en ik durfden niet eens te knipperen. De achterkant van de auto gleed weg, maar het boeide Floris geen reet. Motel in Cambelltown gevonden. Doodop opnieuw pizza besteld.

Woe 27 dec t/m 3 jan

Voor een week lang hadden we een schitterend mooi huisje in Concord, zo'n 20 minuten met de trein van Sydney Central.

Met Oud&Nieuw kwamen er wat mensen van de trainingsfarm langs. Hartstikke gezellig, totdat 1 van hen tegen het raam aanliep. Pardon?! Ja, tegen het raam aanliep. Drama, het complete glas naar de gedver en hij allemaal schrammen op z'n hoofd. Toch nog de stad ingegaan, de helft van de groep kwijtgeraakt en een beetje van het vuurwerk gezien. Maar stiekem was het best leuk. De volgende dag uitgebrakt op Bondi beach en 's avonds met z'n allen pizza gegeten.

3 januari zouden we met z'n allen naar Melbourne gaan om Daniël op te halen. Elli kreeg echter een goede baan aangeboden en wegens meningsverschillen met Floris besloot ik in Sydney te blijven. Stad naar m'n hart.

Wietske

Lieve Sanne. Eindelijk weer ontdekt dat ik nog een kleindochter heb.
Heel boeiend. Wat een leven daar in Down-under.straks weer even je handen laten wapperen.
Wat zullen de paardn jou gemist hebben. Dat horen we de volgnde mail , hoop ik.
Lieve schat , pluk de dag. Liefs Oma

Maxi-Me

Djieeeezzz...
Ik vind de Hoogvliet al spannend!
XXX

Aukina

Haha zie nu pas dat je twee artikelen geplaatst hebt