Moggêh

Pff, klam. Deken weg. Oh wacht, ik ben niet alleen natuurlijk. Deken weer een beetje terug. Zouden de 15 anderen, verdeeld over 8 stapelbedden,al wakker zijn? Het is 05.31. Lag er om 21.30 al in. Even rekenen.. 8 uur geslapen. Keurig! Ik ben er als eerste uit en stationeer mezelf op een stoel buiten. M'n bikini en handdoek hebben de hele nacht buiten gehangen en zijn nog klam. Dat komt wel goed als de zon straksdoorbreekt. Noosaheeft een subtropisch klimaat. Dat is goed te zien aan het jungle-achtige groen om me heen. Ik hoor van alles aan geritsel, en ontelbare vogels kwetteren hun ochtendkwetters. Straks om 10 uur is er een samenkomen en informatiebijeenkomst vooriedereen die ook naar de trainingsfarm gaat maandag. Maar nu eerst:

Aankomst en dag 1

Godzijdank, een douche op het vliegveld. Om 02.00, lokale tijd, klaar met douchen. Om 6 uur was de greeter er pas. In de tussentijd heb ik veel rondgelopen, geappt, gezeten, gelegen, gebeld met het thuisfront eneen beetje geslapen. Greeter greeten, mede-Hollanders opgewacht, en vervolgens met ons 3 plus3 Duitsers de bus in naar Noosa Heads. Mijn ogen konden amper open blijven, maar vochten om alles te kunnen zien. Zo... Veel..... Indrukken....

Eenmaal in Noosa, tassen eruit, receptie, tijd over. Dus; spullen dumpen, ik ga hier echt niet zitten wachten. En ik had (het zal eens niet) honger. Met wat anderen ietwat vermoeid te hebben rondgeslenterd, vis&chips gescoord, zonnebrand gefixt, wat rondgekeken en weer terug. Bij de hostel verbaasde ik me erover dat de groepsapp met vrienden zo stil was. Ohja.... Die slapen natuurlijk... Dûh. Een biertje gedronken, gepingpongd, en vast naar de kamer. Na eerst de verkregen sleutel in 5 verschillende sloten te hebben gestoken, vond ik de slaapruimte. Ik koos een bed, zette mijn spullen neer en mijn oog viel meteen op de grootste krekel die ik OOIT heb gezien. Echt waar, mijn ringvinger viel wat klein uit. Met behulp van een schoen en wat gilletjes kreeg ik hem naar buiten, snel genoeg voor een Fransman 'm doodsloeg met een slipper. Uh, hallo. Dit is één der wonderenvan de natuur, ja!

Korte omschrijving van de andere 2 Hollanders: Floris, de stijve boer inclusief accent van meer dan 2 meter lang, wiens gezicht compleet veranderd als hij lacht. En Daniël, onze altijd slapende redhead die me in alles zo aan Kevin Stoof doet denken dathet bijna eng is. Stooffie, ik heb je verloren broer gevonden.

Dus. Strand. Uiteraard. Wauw, licht zand, blauw water, blauwe lucht, groene bergen achter ons, stralende zon en flinke golven om jezelf in te gooien. Wel even checken of alles nog goed zit. Ken je dat verhaal van die 3 Hollanders, 2 Duitsers en een Brit die op het strand allemaal in slaap vielen? Iets met pijnlijke rode plekken.

's Avonds leerde ik de rest ezelen, en... Nouja. Iets met tequila. Als een roosje geslapen ;)

Ik heb nog het een en ander opgeschreven in m'n boekje om hier te typen, maar we gaan naar het strand geloof ik, dus doei!

Reacties

Reacties

Maxi-Me

Goedemiddag!

Hier kletterde de regen weer tegen de ramen...
Fijn weer wat te lezen van je!
Keep us posted, we reizen allemaal mee!
Toitoitoi en dikke knuf...

Papa-Jan

Aukina

Super sanne, je bent er echt! Fijn dat je eerste nacht er opzit, weer beetje energie. Wij willen wel heel graag foto's zien!!! Zo benieuwd, ik nu rennen naar de sportschool, fijne dag x

Annet

Mooi he die stranden daar is weer eens iets anders dan de Noordzee. Herken je verhaal. Ben benieuwd wat voor beesten je nog meer tegenkomt...slangen..zet je schoenen maar hoog.

Mams

Wooooooow!!!! Dat is nog eens wakker worden... zoals je dat beschrijft, zie het voor me, en zit te grinniken om je eerste avonturen, terwijl ik kijk naar een Hollandse tuin die op z'n einde loopt... Good luck daar, hopelijk snel foto's.... xxx

Wietske

Lieve Sanne. Wat een blije verrassing jouw tweede verhaal te lezen vanmorgen om half negen.
Jan moet soms nog even slikken. Wat ben ik blij , dat je deze stap hebt genomen. Je bloemen zijn nog prachtig en de kalebas staat nog recht.
Dag lieve schat , kus Oma

Bep Ooms

Lieve San,
Ik geniet zo van je brieven, die ik bij oma mag lezen, mag dat van jou ook?? Meis wat ben je in een andere wereld terecht gekomen maar wat ontzettend leuk. Misschien kun je, wanneer je weer in Nederland komt, je brieven in boekvor uitgeven. Je schrijft heel beeldend alsof ik ook die grote sprinkhaan zag in je kamer. Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht. Grtjes, Bep

Ti

Wat een heerlijk verhaal weer :)
Een gezellige groep, dat is fijn. En die Floris? Die komt heus wel los hoor.

Aukina

Jaa de eerste 3 foto's!! Je houdt de spanning er wel in ? Ik zie nederland, bier en lucht. Nu Australie nog ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active